MANUÁL PRE ORGANIZOVANIE PRETEKOV SZPZ

MANUÁL PRE ORGANIZOVANIE PRETEKOV SZPZ

MANUÁL PRE ORGANIZOVANIE PRETEKOV SZPZ

MANUÁL PRE ORGANIZOVANIE PRETEKOV SZPZ

Požiadavky na organizátora pretekov sú rozdelené do 3 skupín:
1. Povinné - musia by? splnené všetky požiadavky
2. Požadované - nesplnenie niektorej z požiadaviek znižuje rating pretekov a jeho zaradenie do seriálu SP, MSR
3. Odporú?ané - splnenie týchto požiadaviek zvyšuje rating preteku

1) Povinné (okrem predpisov uvedených v pretekárskom poriadku SZPZ):

a) preteky prebiehajú pod?a platných pretekárskych poriadkov FISTC a ESDRA
b) pretekov sa môže zú?astni? len registrovaný pretekár so zaplateným ?lenským v kluboch združených v SAJPSP alebo SAŠPZ
c) pre šprinty upravený 8 a 12 km okruh ratrakom o minimálnej šírke 3m
d) pre midy a longy ?as? trate po štarte a dojazd do cie?a upravený ratrakom, zvyšná ?as? trate skútrom, minimálna d?žka midovej trati 25 km
e) pokia? dlhšia tra? používa ?as? kratšej trate na prejazd okruhu dva krát, je potrebné zabezpe?i? na križovaní úsekov rozhodcov a križovanie musí by? v dostato?ne ve?kej vzdialenosti od priestoru štartu pretekov
f) zabezpe?i? organizátorskú službu od 16,00 hod. v piatok
g) v piatok 21,00 vyvesi? štartovnú listinu na sobotu (1.kolo), v sobotu do 18,00 vyvesi? priebežné výsledky prvého d?a a štartovnú listinu na nede?u (2.kolo)
h) v nede?u do 1,5 hod. vyhodnoti? preteky a previes? slávnostné vyhlásenie pretekov
i) stake - out musí ma? kapacitu minimálne pre 50 automobilov, 30 prívesov, musí by? ozna?ený a ohradený, musí by? umiestnený v blízkosti štartu a vhodné je aj v blízkosti cie?a, príjazd od stake-outu na štart musí by? ozna?ený a zabezpe?ený organizátorskou službou, aby nedošlo ku kolíziám s divákmi, musí by? jednoduchý a priamy
j) zabezpe?i? pre ú?astníkov pretekov v mieste preteku (najlepšie blízko pri stake-oute) vyhrievaný priestor na oddych, te?úcu studenú vodu, toalety, 220V
k) zabezpe?i? snežný skúter po?as celého trvania pretekov k dispozícii organiza?nému štábu a delegátovi pretekov
l) zabezpe?i? minimálne 2 ks vysiela?iek (štart a najvzdialenejší bod trati, prípadne križovanie)
m) ozvu?i? priestor centra pretekov pre informácie pre pretekárov a návštevníkov
n) požiadavky na organiza?ný štáb:
- riadite? pretekov
- hlavný rozhodca
- tra?ový rozhodca (+ primeraný po?et osôb rozmiestnených po trati na kolízne alebo problémové úseky))
- štartér + pomocník
- rozhodca v cieli
- ?asomera? (+ pomocníci pod?a typu ?asomiery)
- min. 1 osoba na prezentáciu a sekretariát pretekov (od piatku 16,00 hod.)
- pomocník na steake-oute (v piatok zabezpe?í príjazd a umiestnenie pretekárov, po?as pretekov zákaz vstupu pre návštevníkov)
- pomocníci na parkoviskách pre návštevníkov (v prípade potreby)
- vetrinár
- humánny doktor alebo zdravotná služba
o) požiadavky na materiál:
oplotky, siete, nafukovací štart a cie?, vyzna?ovacie pásky, banery, ?asomiera (stopky), výrazný ukazovate? ?asu
p) organizátor môže oplotky a siete použi? na inštaláciu reklamných banerov sponzorov, v prípade generálneho sponzora zväzu je povinný rešpektova? jeho obmedzujúce podmienky (napr. zákaz reklamy iného sponzora z toho istého odvetvia ap.)
q) maximálna výška štartovného pre pretekárov je stanovená na 300,-Sk
r) usporiadate? je povinný zabezpe?i? ubytovanie a stravu pre delegáta SZPZ na vlastné náklady od piatku do nedele
s) mesiac pre za?atím preteku odovzda? na vzorom tla?ive Propozície preteku na web
t) odovzda? maximálne tri dni po skon?ení preteku výsledkovú listinu správcovi webu
u) ?íta?ka ?ipov

2) požadované

a) elektronická ?asomiera
b) dostupnos? ubytovania pre ú?astníkov pretekov v blízkosti stake-outu ( t.zn. max 10 min. chôdze, bez použitia automobilu)
c) slávnostné otvorenie pretekov v sobotu o 9,00 hod, štart 1.kola o 10,00hod. a neskôr
d) spolo?enský ve?er v sobotu, vstup pre mushera a pomocníka zdarma. Spolo?enský ve?er musí za?a? o 18,00 hod. úvodným zhodnotením 1.d?a pretekov delegátom SZPZ
e) zabezpe?enie teplého nápoja po?as preteku, teplého jedla pod?a uváženia raz denne (záprahové disciplíny musher + pomocník)
f) v prípade vyberania vstupného na preteky vo?né lístky v po?te 20 ks pre SZPZ
g) ocenenie prvých troch v kategórii minimálne pohárom (alebo inou cenou spomienkového charakteru) a diplomom

3) odporú?ané

a) dobrý prístup po verejných komunikáciách až k priestoru stake-outu (odhrnuté, posypané príjazdové cesty), vyzna?enie príjazdu
b) orienta?ný nákres mapy tratí s prevýšením, orienta?ná mapka priestoru pretekov s vyzna?ením dôležitých objektov
c) primeraná infraštruktúra, možnos? využitia reštaura?ných služieb
d) ozna?enie musherov a pomocníkov
e) výrazné ozna?enie personálu, zabezpe?ujúceho preteky (napr.farebné vesty)
f) kultúrno-spolo?enský aspekt pretekov (organizácia sprievodného programu)
g) organizovanie detských pretekov v sobotu poobede

Tlač obsahu späť

PARTNERI

-

 

 

Výška dotácie na rok 2018:

20 850,- eur

 

císlo ú?tu: SK61 5600 0000 0012 2522 5002

 

Igor Pribula - prezident

M.R.Štefánika 217/191

093 01  Vranov nad Top?ou

igorpribula11@gmail.com

www.mushing.sk

SZPZ AKTUÁLNE

 

 

 

Funk?nos? stránky www.mushing.sk

AKTUALITY

 

 

 

 

-

-


-